21. 11. 2014

"žlutá" žárovka vs. "bílá" žárovka

Jaké jsou příjemnější? A jaký dojem ve vás vzbuzují?

Můj otec koupil nové žárovky, protože ty v pokoji už byli starší. Ihned jsem se zeptala, a to by mělo zajímat snad každého, kdo je koupit novou žárovku, "vydává žárovka světlo sluneční nebo to nepříjemné doktorské?"

Ihned mě ubezpečil, že žárovka má světlo sluneční a dokonce mi ukázal jak moc. Viz. Pod tímto textem.


Večer mě čekalo kino, a když jsme se vrátila už byli v pokoji vyměněné. Jak sis toho všimla? Asi se teď ptáte. Jednoduše. Když přijdete do tak známého prostředí, že v něm i spíte, všimnete si jakékoli trošičku větší změny. O změně tipu světla ani nemluvme. 

Přišla jsem do pokoje a hned si všimla, že je to tu jako v ordinaci. Bílé, dezinfikované ordinaci. Vůbec žádné přátelské pocity, jen pocit nemocnice. Fakt se cítíte jako na sále a věřte, ihned jak tohle dopíšu, půjdu za tátou a vysvětlím mu, že takhle to nejde, musíme to ihned změnit. 

Možná nad tímto článkem kýváte hlavou a myslíte si co je to za výplod nějakého pubertálního fracka. Ale je vědecky dokázané, že je to jedna z hlavních věcí jak na vás místnost citově a vůbec působí. Váš pokoj by měl být příjemně žlutě až více slabě osvětlen. A nebojte se, takhle naráz a hrubě  mu to nevysvětlím, není to můj styl, i když si budu stát za svým. Toť vše z mé obhajoby, která doufám nebyla ani potřeba.

Vraťme se zpět k tématu. Projděte se svým domovem a představte si jak by vypadal, kdyby se osvětlení změnilo buďto z bílé na žlutou nebo naopak. Bylo by to vzláštní, že? A hlavně nepříjemné a neosobní.


Jaký dojem máte ze žluté a naopak z bílé žárovky?






Žádné komentáře: